четвртак, 27. новембар 2008.

Зашто сам монархиста (7) (8)

Дамир Медвешек

И ја сам за монархију! Хрват сам, и био сам у рату против Србије, али мислим да је тај рат био обична глупост и да су сада наше две државе у проблему. Политичари се понашају као да је могућно да живимо једни без других, а ми то не можемо. Страшно!

Ја бих овако рекао: монархија ми је једноставно дража! И зашто се она уопће помиње као алтернатива? Ма каква република? Одавде из Хрватске Србију најнормалније видим као монархију!




Џон Билкертон


Признајем да сам помало традиционалиста, али заиста мислим да је у интересу Британије да задржи краљевску породицу. Пазите, мени не засузе очи кад видим краљицу на телевизији. Чак ни не пишем „Краљица“ са великим словом као што многи чине. Шта више, мислим да су неки чланови краљевске породице направили будале од себе. Међутим, мислим да је нацији потребна тачка окупљања, а шеф државе очигледно је неопходан. Краљица, или краљ, по мом мишљењу представљају најбољу могућу тачку окупљања, једноставно зато што је монарх изнад политике. Сви знамо да је монарх неутралан. Он никад не гласа. Никад не подржава једну политичку опцију на рачун друге. Просто речено, монарх гледа своја посла и извршава своје дужности. Додуше, не и Принц Чарлс – он нам вечито саопштава своје ставове о архитектури, генетски модификованој храни и богзна чему све не, али несрећник мора да се нечим окупира, зар не? Међутим, краљица никад није прешла границу. Она зна да нема право на политички утицај и то поштује.

Јежим се и од саме помисли на изабраног председника републике. За почетак, и без тога имамо превише избора. Друго, не видим како би изабрани председник инспирисао лојалност и приближно онолико колико то чини краљица? Када краљица обилази неки забачени градић, људи сатима стоје у редовима да би могли што боље да је виде, и уловили њен краљевски осмех! Као што сам рекао, ја баш и нисам за такве ствари, али поштујем оне који јесу.

Краљица инспирише...па, једино ми пада на памет – љубав! Да, људи је воле. Дакле, задржимо монархију и сву традицију која уз њу иде. Савремени свет често је безбојан а већина славних личности данас су некакви чудаци: поп звезде, глумци и преплаћени спортисти. Изводе свакакве глупости. С друге стране, краљица кроз животне буре плови са смиреношћу и благошћу која ме испуњава дивљењем.

Нема коментара: